Pozycjonowanie sklepu internetowego na abonament – czy to w ogóle możliwe?

Jeśli trafiłeś na ten artykuł. To zapewne ciekawi cię temat pozycjonowania sklepu internetowego na abonament. Posiadasz taki lub jesteś świadom, że sam sklep to za mało, aby odnieść sukces. Jednym z ciągle przewijających się problemów w branży sprzedawców sklepów internetowych jest kuszenie zyskami. Zbyt często firmy nie sprzedają sklepów. Tylko złudzenia jak to będzie wyglądać. Ty zapłacisz abonament a wszystko inne się po prostu wydarzy. Niestety to marzenie bardzo szybko pryska. Gdy przychodzi pierwszy rachunek za abonament sklepu a jak do tej pory jeszcze nikt nic w twym sklepie nie kupił…

Na czym polega pozycjonowanie sklepów na abonament?

Z reguł pozycjonowanie każdego sklepu opiera się na trzech filarach:

  • Pierwszym jest SEO – SEO sklepu internetowego to nic innego jak przystosowanie go do wszystkich wytycznych Google. Cały proces skupia się na optymalizacji sklepu. Przygotowaniu właściwej struktury i wielu innych. Chociaż SEO nie jest uważane za typowe pozycjonowanie to bez właściwego przygotowania sklepu znacznie ciężej uzyskać dobre pozycje w Google. Czasem wręcz jest to niemożliwe (zapamiętaj ten punkt, zrozumiesz później dlaczego).
  • Po drugie Treść – Obecnie Google stawia bardzo wielki nacisk na oryginalny treści. Niestety nie można w jednoznaczny sposób stwierdzić, że dużo treści = dobre pozycje sklepu internetowego. Jednak wiadomo, że brak treści lub – co gorsza – brak oryginalnych treści jedynie kopie to prawie pewny brak pozycji. Prawie, bo algorytmy mają swoje kaprysy i tak naprawdę przy pozycjonowaniu nic nie jest w 100% pewne.
  • Po trzecie Linki – Linki prowadzące do twojej strony to dalej podstawa pozycjonowania. Brak dobrych linków lub brak linków jest według Google odbierany negatywnie. Z drugiej strony własnoręczne zdobywanie linków w ramach pozycjonowania sklepu internetowego na abonament jest również źle odbierane przez Google. Oczywiście, jeśli algorytmy uznają twój profil linków za nienaturalny.

Pozycjonowanie sklepu na abonament Shoper

Warto pokusić się o przykład. Omówmy pozycjonowanie sklepu internetowego Shoper. W ofercie tego sklepu abonamentowego znajdziemy ich plany „pozycjonowania”. Oferta podzielona jest na 3 pakiety. Ich podejście polega na optymalizacji sklepu – optymalizacja kodu (tak ich własnego kodu…), optymalizację treści, i promocja witryny w Google. Brzmi to ładnie, ale tylko brzmi. Na drogim progu dochodzi wsparcie treści całych 2000 znaków/miesiąc oraz zestaw analiz. I na tym tyle dodaj, że umowa podpisana jest na dwa lata. Tyle shoper ma do zarefowania na pozycjonowanie. Po twojej stronie zostaje treść i zdobywanie linków. Jak wspominałem to ważna cześć pozycjonowania. Jednak najprawdopodobniej nie będziesz wstanie wykonać optymalizacji SEO na własną rękię. Bo nie dostaniesz dostępu do pełnego kodu.

Inne przykłady pozycjonowania sklepów internatowych na abonament?

Oczywiście Shoper to nie jedyne rozwiązanie abonamentowe. Dostępnych jest znacznie więcej tego typu rozwiązań. W każdym przypadku możesz wpisać pozycjonowanie shoplo, pozycjonowanie shopify, pozycjonowanie Redcart, pozycjonowanie SoteShop, pozycjonowanie Clikshop, pozycjonowanie Selesto.pl, pozycjonowanie ebexo.pl, pozycjonowanie selly.pl, pozycjonowanie sellingo.pl. Wszędzie śpiewaka może być taka sama – ogólne pakiety SEO i może treść ewentualnie analityka. Niestety z reguły sklepy abonamentowe mają problemy z SEO. Głównie z prędkością wczytywania.